A szimulátort fejlesztő Codemasters szerint nem csak egy vizuálisan felturbózott és az évszámon egyet léptetett kiadásról lesz szó. Az F1 2011 teljes értékű folytatása lesz az F1 2010-nek. Bekerül két új pálya, fejlesztik az autók kezelését és sérüléseit, rezonálni fog az egész karosszéria, kibővítik a boxutcai lehetőségeket, használható lesz a DRS és a KERS, részletesebben kidolgozott garázs, valamint dinamikus időjárás lesz a folytatásban. (Mondjuk ez utóbbi az F1 2010-ben is volt.) De nem csak ezek miatt lesz a következő F1 szimulátor igazán sikeres.
Az online játékmódok azok, amikben nagyon bíznak a fejlesztők. Az új kooperatív Championship módban egy társaddal együtt versenyezhetsz végig egy idényt, harcolhattok a legjobb kvalifikációs időért, a versenyen mért leggyorsabb körért vagy éppenséggel a világbajnoki címért. Emellet egy 16 játékost támogató multiplayer mód is kerül a játékba, a maradék 8 rajtpozíciót mesterséges intelligenciával ellátott gépi pilótákkal töltik ki. (Számomra ez kicsit aggasztó, de remélem a következő részben már megoldják, hogy 24 hús-vér ellenfél küzdhessen egymással a világbajnoki címért.)
De még az előzőekben felsoroltak sem érnének semmit, ha nem támogatná a játék a váratlanlanul bekövetkező mechanikus hibákat. Bizony, ha túl intenzíven használod majd a féket, elromolhatnak, túlmelegedhetnek, ha ész nélkül taposod a gázt, előfordulhat, hogy egy 74 körös verseny utolsó körében mondja fel a motor (vagy éppenséggel a váltó) a szolgálatot. A Codemasters-nél hallgattak a hardcore rajongókra és beépítették a játékba ezt a "fícsőrt" is. Továbbá a gumikopás is nagyobb hangsúly kap az F1 2011-ben.
Még egy dolog, szintén a hardcore szimulátorosok kérése volt a Safety Car. A fejlesztők nagyon keményen dolgoznak rajta, de nem biztos, hogy bekerül az idén szeptemberben megjelenő játékba.